‘CAD-Math’ Adlı eTwinning Projesi

Bu içerik 13.06.2021 tarihinde Etkinlikler olarak yayınlanmış ve Lise bölümüne eklenmiştir.

Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Anadolu ve Fen Lisesi olarak Avrupa Komisyonun öğrenme programının ana hareketi olarak başlatılan e-twinning kapsamında hem Türk hem de yabancı okul ortaklarıyla işbirliği içerisinde yürütülen ‘CAD-Math’ adlı etwinning projesi içerinde yer almaktayız.
CAD-Math Projemiz, bilgisayar destekli çizim ve grafiklerin matematiksel boyutlarının görsel ve tasarımını içermektedir. Proje ortaklarımızın STEM çalışmaları ile CAD-MATH dünyasının derinliklerini keşfedebilecekleri demokratik bir öğrenme ortamında kendilerini rahatça ifade edebilecekleri ve iletişim kurabilecekleri zengin bir görsel projedir. Öğrencilerin matematiksel kavram, süreç ve durumların (sayısal, sembolik, geometrik/grafik vb.) farklı temsilleri arasında ilişki kurabilecekleri, Autodesk 123, Geogebra, robocompass vb. materyalleri destekleyebilecekleri ve olumlu yaklaşımlar geliştirebilecekleri bir proje olmuştur.

Bu proje kapsamında yapılan etkinlikler 10. Sınıf öğrencilerimiz ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimizden Tuana Su Soyhan, Mahir Ege Altan, Nehir Eğici, Ada Işık, Hande Erten, Alp Ozan Üstündağ, Mustafa Efe Becerikli, Elif Bilge Avcı, B. Deniz Akbostancı, Z. Ece Bahadır, Cansu Albayrak emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Yapılan etkinliklerin ürünlerinden bazı örnekler aşağıda verilmiştir.

1. SCIENTIX ve Eropean Scoolnet portalında STEM Dıscovery Campaıgn 2021 etkinliklerine “ 8 ilginç sayı, kullanım, çözüm, tasarım, ayrıntılar, faydaları” etkinliği ile yer aldık.
2. ODTÜ BİLGE İŞ sisteminin verdiği online Autodesk 123 eğitimine katılarak sertifikalarımızı aldık ve TINKERCAD programında tasarımlar yaptık. Bu proje kapsamında diğer okullar ile ortak ürün olarak Satranç takımı tasarladık. Ayrıca güneş arabası, itfaiye binası, köprü, bardak, fotoğraf çerçevesi, ev gibi tasarımlar yaptık.
3. CODEWEEK haftasında proje etkinliğimiz ile katıldık, öğrencilerimiz buradan da sertifikalarını aldılar.
4. Ekran bağımlılığı, internetin bilinçli kullanımı, internette doğru ve güvenilir bilgiye erişim, siber zorbalık alanında devletin 1 milyon yazılımcı projesi ve UDEMY platformundan eğitimlere katılarak sertifikalarımızı aldık.
5. STEM etkinlikleri ile öğretim sistemimize katkılar sağladık.
6. Geogebra programını kullanıp, müfradat konularının daha iyi kavranabilmesi için fonksiyon grafikleri çizdik, geometrik cisimler oluşturduk, Bezier eğrilerinden yararlanarak okulumuz ismini yazık.
7. Web 02 araçlarını kullanarak ebook ve çizgi roman yazdık.