YardımÜye Girişi
TC Kimlik No  
Parola  
   
     


60-72 AY Çocuğun Gelişim Özellikleri

 Psikomotor Gelişim

  • Denge tahtasında ileriye-geriye doğru  yürür. 
  •  Kendi  başına ip atlar.
  •  Atma ve  tutma davranışlarını gerektiren etkinliklere      katılır. 
  •  Ritmik  hareketleri yapar.
  •  Topu  yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını      kullanır.
  •  Parmak  ucunda koşar.
  •  Ritmik  olarak seker.
  •  Tek  ayak üzerinde 8-10 saniye durur.
  • Düşmeden 10 kez öne doğru çift ayak sıçrar.
  •  Kâğıt  üzerine çizilmiş basit şekilleri keser.
  •  Hamur  gibi yumuşak materyalleri kullanarak 2-3 parçadan      oluşan şekiller yapar ve  bunlardan bir kompozisyon oluşturur.
  •  Modele  bakarak daire, kare, dikdörtgen ve üçgen      çizer., Yatay,  dikey, eğri ve eğik çizgileri ve bunların      kombinasyonlarını çizer.
  •  Üç  metre uzaktaki hedefe top atar.
  • Yetişkin gibi kalem tutar.
  • Eksiklerle çizilmiş insan resmini tamamlar.
  •  Ev,  araba, insan, ağaç gibi tanıdık resimleri çizer ve      bunlardan bir kompozisyon  oluşturur.

Özbakım Becerileri

  •  Elini, yüzünü yıkar, kurular.
  •  Kendi kendine giyinir, soyunur.
  •  Giysilerindeki düğmeleri ilikler, çözer.
  •  Yemek yerken uygun araç gereci kullanır.
  •  Dişlerini fırçalar.
  •  Bıçakla yumuşak nesneleri keser.
  •  Ayakkabılarını bağlar.
  •  Tuvalet  gereksinimi ile ilgili işleri yapar.

Sosyal  Duygusal Gelişim

  •  Toplum  içinde kendisinden beklenen uygun davranışları      gösterir.
  •  Kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi  duygularını belli eder.
  •  Kurallı oyunların kurallarına uyar.
  •  Sorumluluk alma ve kurallara uyma  davranışlarını gösterir.
  •  Kendine güven duyar.
  • Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
  •  Grup kurallarına uyar.
  • Zaman, yer ve ayrıntılarla ilgili bilgi  verildiğinde gerçeğe      yakın dramatik oyunlar oynar.
  • Sorulduğunda ailesi ile ilgili bilgi  verir. ,
  •  İş birliğine dayanan oyunlara katılır.
  •  Kendisini ifade etmede özgün yollar  kullanır. 
  •  İstediklerine ulaşmada sosyal olarak  kabul edilebilir      davranışlar gösterir.
  • Kendi cinsiyetinden memnuniyet duyar. 

Bilişsel  Gelişim

  •  Bedeninin parçalarını kendi üzerinde  adlandırır ve resimle      eşleştirir.
  • Artık materyalleri kullanarak özgün bir ürün  oluşturur.
  • 10-25  parçalı yap-bozu yapar.
  •  Aynı dokuya sahip 6-10 nesneyi  eşleştirir.
  •  20'ye kadar atlamadan sayar.
  •  1-10 arasında verilen nesne grupları ile  rakamları      eşleştirir.
  • Nesneleri kullanarak toplama ve çıkarma yapar  (1’den 10’a      kadar). 10.Yaşadığı şehrin ve sokağın adını söyler.
  • Dün, bugün ve yarın ile ilgili konuşur. 
  • Nesneleri bir özelliğine göre  (renk,şekil,boyut gibi)      gruplandırır. 
  • Nesnelerin bir sıra içindeki konumunu  (birinci, ikinci, üçüncü      gibi) isimlendirir.
  • Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
  • Kısa bir süre gösterilip gizlenen resimdeki  nesneleri hatırlar.
  • Sağını- solunu gösterir. 
  • Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
  • Belli bir olaydan sonra ne olacağını tahmin  eder.
  • Nesneler arasındaki benzerlik ve  farklılıkları  gösterir.
  • Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve  sıralamayı neye göre      yaptığını açıklar.
  • Basit neden- sonuç ilişkilerini  açıklar.

Dil  Gelişimi

  • Birbirini izleyen üç emir tümcesinde  istenileni sırası ile      yerine getirir.
  • Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine  dönüştürerek kullanır.
  • Bazı sözcüklerin eş ve karşıt  anlamlarını bilir.
  • “Ne zaman, neden, nasıl ?” gibi soru sözcüklerini içeren soruları      cevaplar.
  • “Çünkü, daha sonra” gibi bağlaçlar  kullanarak konuşur.
  • Olayları oluş sırasına göre anlatır.
  • Birleşik tümceler kullanır.
  • Basit şakalar yapar.
  • Kullandığı tümce yapıları yetişkininkine yakın  olur.
  • Soyut ifadeleri anlar.